Вивчення мотивації слухачів онлайн-курсів

Автор(и)

  • Андрій Володимирович Пархоменко аспірант кафедри технічної кібернетики Національного технічного університету України «Київський Політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського», Україна
  • Радміла Ігорівна Сегол доцент кафедри видавничої справи і редагування Національного технічного університету України «Київський Політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського», Україна
  • Олег Іванович Лісовиченко к.т.н., доцент кафедри технічної кібернетики Національного технічного університету України «Київський Політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/1560-8956.32.2018.145624

Ключові слова:

індивідуально-психологічні критерії, коефіцієнт успішного завершення, метод аналізу ієрархій, методика тестування особистості, мотивація, мотиваційні чинники, онлайн-навчання, проективні методики

Анотація

у статті подано аналіз мотиваційних чинників, які впливають на слухачів онлайн-курсів. Проаналізовано наявні методики тестування особистості, виокремлено індивідуально-психологічні мотиваційні чинники та мотиваційні елементи навчального процесу. Запропоновано концепцію визначення способів підвищення мотивації та збільшення коефіцієнта успішного завершення онлайн-курсів.

Посилання

History and Trends of Learning Management System // Oxigile infographics, 2016. Режим доступу: https://www.oxagile.com/company/blog/history-and-trends-oflearning-

management-system-infographics/. Дата доступу: 28.02.2018 р.

Parr C. Mooc completion rates ‘below 7%’ // Times Higher Education. Режим доступу : https://www.timeshighereducation.com/news/mooc-completion-rates-below-7/2003710. article#. – Дата доступу: 08.04.2018.

Gregory R. Psychological Testing: History, Principles, and Applications (Sixth ed.). Boston: Allyn & Bacon, 2011. 672 с.

Cattell R., Eber H., Tatsuoka M. Handbook for the sixteen personality factor questionnaire (16 PF): in clinical, educational, industrial, and research psychology, for use with all forms of the test. Savoy: Institute for Personality and Ability Testing, 1970. 388 с.

Paunonen S., Ashton M. Big-five factors and facets and the prediction of behavior // Journal of Personality and Social Psychology. 2001. № 81. C.524-539.

Реан А.А. Практическая психодиагностика личности: Учеб. пособ.. СПб: Изд-во СПб ун-та, 2001. 224 с.

Ashton M. Personality and job performance: The importance of narrow traits // Journal of Organizational Behavior. 1998. № 19 (3). C.289-303.

Budassi S. Way to explore the quantitative characteristics of the individual in the group // Questions of psychology. 1971. № 3. C.138-143.

Soto C., John O. Using the california psychological inventory to assess the big five personality domains: A hierarchical approach // Journal of Research in Personality. 2009. № 43. C.25-38.

Тест описания поведения К.Томаса (адаптация Н.В.Гришиной) // Психологические тесты / Под ред. А.А.Карелина: В 2т. – М., 2001. – Т.2. С.69-77.

Собчик Л.Н. СМИЛ. Стандартизированный многофакторный метод исследования личности. СПб: Речь, 2009. 224 с.

Rorschach H. Psychodiagnostics: A Diagnostic Test Based on Perception (10th ed.). Cambridge: Hogrefe, 1998. 228 с.

McRenolds P. Advances in Psychological Assessment. San Francisco, California: Jossey-bass Inc., 1975. 245 с.

Пахомов А.П. Методика «Незаконченные предложения» Сакса-Леви как учебное пособие // Экспериментальная психология. Том 5. 2012. № 4. C.99-116.

Hersen M. Comprehensive Handbook of Psychological Assessment, Volume 2: Personality Assessment. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, 2004. 688 с.

Блейхер В.М., Крук И.В., Боков С.Н. Клиническая патопсихология: Руководство для врачей и клинических психологов. Москва-Воронеж: Московский психолого-социальный институт, 2002. 511 с.

A Report on the 40-Year Follow-Up of the Torrance Tests of Creative Thinking: Alive and Well in the New Millennium / B. Cramond та ін. // Gifted Child Quarterly. 2005. № 49. C.283-291.

Nijenhuis J., Vanderflier H. The correlation of g with attentional and perceptualmotor ability tests // Personality and Individual Differences. 2002. № 33 (2). C.287-297.

Schiele B. C., Baker A. B., Hathaway S. R. The Minnesota multiphasic personality inventory // Journal-Lancet. 1943. №63. С. 292–297.

Aronow E., Weiss K., Reznikoff M. A practical guide to the thematic apperception test : the T.A.T. in clinical practice. Philadelphia, PA: Brunner-Routledge, 2001. 121 с.

Шадриков В.Д. Диагностика познавательных способностей: методики и тесты. Москва: Академический проект, 2009. 533 с.

Hale M. Human Science and Social Order. Hugo Münsterberg and the Origins of Applied Psychology. Philadelphia: Temple University Press, 1980. 239 с.

Jacobs R., McClelland D. Moving up the corporate ladder: A longitudinal study of the leadership motive pattern and managerial success in women and men // Consulting Psychology Journal: Practice and Research. 1994. № 46 (1). C.32-41.

Климов Е.А. Индивидуальный стиль деятельности в зависимости от типологических свойств нервной системы. Казань: Издательство Казанского университета, 1969. 280 с.

Литвинов А.В. Сборник психологических тестов: психологические тесты для деловых людей. Москва: ВЛАДОС, 1994. 156 с.

Моросанова В.И., Сагиев Р.Р. Диагностика индивидуально-стилевых особенностей саморегуляции в учебной деятельности студентов // Вопросы психологии. 1994. № 5. C.135-140.

Трофімов Ю.Л. Психологія: Підручник для студентів вищих навч. закладів. Київ: Либідь, 2001. 560 с.

Maslow A.H. A theory of human motivation // Psychological Review. 1943. № 50 (4)ю С. 370–96.

Ильин Е.П. Мотивация и мотивы. СПб: Питер, 2002. 512 с.

Катренко А.В., Пасічник В.В., Пасько В.П. Теорія прийняття рішень.

Підручник для вищих навчальних закладів. Київ: Видавнича група BHV, 2009. 448 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-21