Дослідження характеру зв’язку мотивації слухачів онлайн-курсів із успішним завершенням навчання
DOI:
https://doi.org/10.20535/1560-8956.1.2019.178231Ключові слова:
кореляція, масовий відкритий онлайн-курс, мотиваційна техніка, мотиваційні потреби, результат навчання.Анотація
Розвиток онлайн-освіти стає рушійною силою змін у світових освітніх тенденціях. Запропонована стаття містить аналіз результатів навчання на масових відкритих онлайн-курсах «Навчаймось вчитись» та «Освітні інструменти критичного мислення» для визначення мотиваційних потреб учнів. Курс «Навчаймось вчитись» адаптований українською мовою, а «Освітні інструменти критичного мислення» створений українським автором. Курси було розміщено на платформі Prometheus у 2018 році, вони створені для різних цільових аудиторій і містять різні мотиваційні компоненти для студентів. Метою статті є розв’язання таких завдань: аналіз та дослідження результатів тестування на курсах «Навчаймось вчитись» та «Освітні інструменти критичного мислення» для мотивації учнів та подальшої розробки нових мотиваційних методик для студентів онлайн-курсу. Враховуючи наведені дані, можна зробити висновок, що головним мотивом для студентів аналізованих курсів було освоєння нових знань або поглиблення наявних для отримання нових посад, поліпшення фінансового стану або зміни професії з тією ж метою. Отже, матеріальна мотивація відіграє провідну роль. У висновках запропоновано мотиваційні методи підвищення якості навчального процесу та поліпшення співвідношення між засвоєнням теоретичного матеріалу та проходженням практичних вправ.
Бібл. 17, іл. 5.
Посилання
Пархоменко А.В. Перспективи розвитку систем дистанційної освіти у вищій школі // IX Міжнародна науково-технічна конференція студентів і аспірантів «Друкарство молоде». Київ, 2009. C.110-112.
Пархоменко А.В. Місце дистанційної освіти у вищій школі // VIII Міжнародна науково-технічна конференція студентів і аспірантів «Друкарство молоде». Київ, 2008. C.121-122.
Parkhomenko A. The Future of Modern Distance Education Systems // Innovations in Science and Technology. Kyiv, 2009. C.193-194.
Parkhomenko A. Free and Open Source Software in Online Education Systems // Innovations in Science and Technology. Kyiv, 2010. C.162-163.
Пархоменко А.В. Перспективи використання вільного програмного забезпечення у створенні віртуальних лекційних класів систем дистанційної освіти // Мультимедійні технології в освіті. Київ, 2010. C.79.
History and Trends of Learning Management System // Oxigile infographics, 2016. Режим доступу: https://www.oxagile.com/company/blog/history-and-trends-of- learning-management-system-infographics/. Access date: 28.02.2019 р.
Онлайн-курс «Навчаймось вчитись: Потужні розумові інструменти для опанування складних предметів» [Електронний ресурс] // Prometheus. 2018. URL: https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:Prometheus+LHTL101+2018_T3/about. Access date: 26.02.2019.
Онлайн-курс «Освітні інструменти критичного мислення» [Електронний ресурс] // Prometheus. 2018. URL: https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:Prometheus+CTFT102+2018_T3/about. Access date: 26.02.2019/
Пархоменко А.В., Сегол Р.І., Лісовиченко О.І. Вивчення мотивації слухачів онлайн-курсів // Адаптивні системи автоматичного управління. 2018. № 1 (32). C.137-145.
Сегол Р.І., Лісовиченко О.І., Пархоменко А.В. Автоматизована система профорієнтаційного тестування // XIII Міжнародна наукова конференція для молодих вчених «Сучасні проблеми математики та її застосування в природничих науках та інформаційних технологіях». Харків, 2018. C.21-23.
Gregory R. Psychological Testing: History, Principles, and Applications (Sixth ed.). Boston: Allyn & Bacon, 2011. 672 p.
Сегол Р.И., Пархоменко А.В. Использование МООС в учебном процессе // Проблемы современного образования в техническом вузе: материалы V Междунар. науч.-метод. конф. / ГГТУ им. П. О. Сухого. Гомель, 2017. C.143-145.
Segol R., Parkhomenko A. Massive open online courses' implementation in blended format as a new approach in Ukrainian higher education // Сучасні проблеми моделювання: зб. наук. праць. 2018. № 11. C.140-146.
Segol R., Parkhomenko A. Learning management systems in modern educational process for interdisciplinary students // ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Теоретико-практичні проблеми використання математичних методів і комп’ютерно-орієнтованих технологій в освіті та науці». Київ, 2018. C.71-75.
Parr C. Mooc completion rates ‘below 7%’ // Times Higher Education. Режим доступу : https://www.timeshighereducation.com/news/mooc-completion-rates-below- 7/2003710. article#. – Access date: 07.03.2019.
Segol R., Parkhomenko A. The massive open online courses implementation as the main rethinking in Ukrainian educational process (based on massive open online courses platform Prometheus) // Technics. Technology. Education. Safety. '18. Sofia, Bulgaria, 2018. C.287-289.
Сегол Р.І., Пархоменко А.В. Змішана форма навчання у вищій освіті в Україні // 20 міжнародна науково-практична конференція «Сучасні проблеми геометричного моделювання». Мелітополь, 2018. C.140-146.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у нашому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована нашим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у нашому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення рукопису роботи авторами в мережі Інтернет (наприклад, на arXiv.org або на особистих веб-сайтах). Причому рукописи статей можуть бути розміщенні у відкритих архівах як до подання рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання. Це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії, позитивно позначається на оперативності ознайомлення наукової спільноти з результатами Ваших досліджень і як наслідок на динаміці цитування вже опублікованої у журналі роботи. Детальніше про це: The Effect of Open Access.