Soft skill у підготовці студентів ІТ спеціальностей
DOI:
https://doi.org/10.20535/1560-8956.44.2024.302199Ключові слова:
дистанційна освіта, ІТ фахівці, перевернутий клас, онлайн- навчання, формати навчання, якість освіти, soft skillsАнотація
Стаття присвячена розвитку soft skills для ІТ фахівців в процесі дистанційного навчання за допомогою впровадження командних завдань з викори станням комунікаційних навичок, навичок підготовки доповідей та презентацій, роботи
в командах, лідерських навичок, діяльності в умовах невизначеності. Експеримент, проведений в межах дослідження, дозволить масштабувати запропоновану методику під час підготовки ІТ фахівців в різних закладах вищої освіти.
Мета цієї статті – впровадження методики викладання фахових дисциплін з використанням методику розвитку soft skills для майбутніх ІТ фахівців. Запропоновано метод викладання, який допомагає студентам в дистанційному
форматі, окрім фахових навичок, також розвинути комунікаційні навички, навички підготовки презентацій та доповідей, навички командної роботи, емоційний інтелект, критичне мислення.
Бібл. 9, іл. 9
Посилання
The State Service of Education Quality of Ukraine. Monitoring research. URL : https://sqe.gov.ua/diyalnist/monitoringovi-doslidzhennya/opituvannya-doslidzhennyavivchennya-za-2023/ (access date: 01.02.2024).
The State Service of Education Quality of Ukraine. Information and analytical note on the organization of the educational process in professional pre-higher and higher education institutions of Ukraine under martial law (based on the results of a quarterly online survey, third quarter of 2023). URL : https://sqe.gov.ua/wp-content/uploads/2023/11/IAD_III_kvartal_2023.pdf (access date: 01.02.2024).
The European Dictionary of Skills and Competences (DISCO). URL : http:// discotools.eu//disco2_portal/. (access date: 01.02.2024).
Dictionary.com / Soft Skills. URL : https://www.dictionary.com/browse/soft-skills (access date: 01.02.2024).
Doyle, A. Hard Skills vs. Soft Skills. URL : https://www.thebalance.com//hardskills-vs-soft-skills-2063780. (access date: 01.02.2024).
Lippman, L.H., Ryberg R., Carney, R., Moore, K.A. Workforce connections: key “soft skills” that foster youth workforce success: toward a consensus across fields. Washington, DC: Child Trends. 2017. 56 p.
Robles, Marcel M. (2012). Executive Perceptions of the Top 10 Soft Skills Needed in Today’s Workplace. Business Communication Quarterly. № 4 (75). с. 453–465.
Silber, K.H. & Foshay, W.R. , Handbook of Improving Performance in the Workplace. Volume 1. Instructional Design and Training Delivery. Pfeiffer, 2009. 800 р.
Tucker, B. The Flipped Classroom. Education Next. Winter 2012, P. 82-83 URL : https://www.educationnext.org/wp-content/uploads/2023/04/ednext_XII_1_what_next.pdf (access date: 01.02.2024)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у нашому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована нашим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у нашому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення рукопису роботи авторами в мережі Інтернет (наприклад, на arXiv.org або на особистих веб-сайтах). Причому рукописи статей можуть бути розміщенні у відкритих архівах як до подання рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання. Це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії, позитивно позначається на оперативності ознайомлення наукової спільноти з результатами Ваших досліджень і як наслідок на динаміці цитування вже опублікованої у журналі роботи. Детальніше про це: The Effect of Open Access.