Платформа підтримки життєвого циклу сервісів в інформаційних системах провайдерів інформаційно-комунікаційних послуг
DOI:
https://doi.org/10.20535/1560-8956.42.2023.279172Ключові слова:
платформа, управління, життєвий цикл сервісів, інформаційна система, провайдер інформаційно-комунікаційних послугАнотація
Об’єктом дослідження є процеси підтримки життєвого циклу сервісів в інформаційних системах провайдерів інформаційно-комунікаційних послуг. Мета полягає у підвищенні ефективності управління життєвим циклом сервісів в
інформаційних системах провайдерів інформаційно-комунікаційних послуг за рахунок створення платформи підтримки життєвого циклу сервісів. Сформульована проблема управління життєвим циклом сервісів в інформаційних системах провайдерів інформаційно-комунікаційних послуг. В процесі аналізу існуючих підходів до вирішення сформульованої вище розглянуто відомі платформи, що надають інструменти для підтримки усіх етапів життєвого циклу сервісів. При цьому акцент зроблено на концептуальних засадах платформ, аналізі використовуваних платформами технологій, моделях і методах, покладених в основу їх створення. Обґрунтовано доцільність вирішення проблеми управління життєвим циклом сервісів в інформаційних системах провайдерів інформаційно-комунікаційних послуг на основі комплексного рішення для аналізу, проектування і управління життєвого циклу сервісів і їх ефективного використання, яке здатне інтегрувати усі чинники впливу і реалізоване у вигляді платформи підтримки життєвим циклом сервісів в інформаційних системах провайдерів інформаційно-комунікаційних послуг. Запропонована концепція платформи підтримки життєвого циклу сервісів. У сучасних умовах розвитку галузі інформаційних технологій в основу створення
платформи, з одного боку, покладені перевірені ідеї, які добре себе показали в існуючих платформах, з іншого боку, сформульовані нові ідеї, обумовлені потребами розвитку сфери надання інформаційно-комунікаційних послуг. Процеси платформи підтримки життєвого циклу сервісів в інформаційних системах провайдерів інформаційно-комунікаційних послуг визначені на основі процесів підтримки традиційних етапів життєвого циклу сервісів E2E з урахуванням процесів, яких вимагають комплексна модель організаційної зрілості (Capability Maturity Model Integration), використовувана
для сертифікації організацій і компаній галузі інформаційних технологій, підхід Evergreen та концепції інтегрованості платформи і керованих сервісів. Розроблена архітектура зазначеної платформи і описаний підхід до її реалізації.
При побудові складових платформи, визначенні їх взаємодії, організації функціонування інструментального комплексу використані сучасні підходи до створення програмних систем, методологія аналізу і проектування інформаційних
систем, сучасні інформаційні технології.
Бібл. 30, іл. 3
Посилання
Agutter, C. (2020). ITIL Foundation Essentials ITIL 4 Edition-The ultimate revision guide. IT Governance Publishing Ltd.
Mohr, W., & Konhauser, W. (2000). Access network evolution beyond third generation mobile communications. IEEE Communications Magazine, 38(12), 122-133.
Service Management. [Online] Available from: https: //www.sap.com/products/service-management.html. Accessed 01.04.2023.
Automation & Zero-touch IT: The Keys to Optimizing SaaS [Online] Available from: https://www.spiceworks.com/tech/innovation/guest-article/zero-touch-it-optimizing-saas/ Accessed 01.04.2023.
Maddern, H., Smart, P. A., Maull, R. S., & Childe, S. (2014). End-to-end process management: implications for theory and practice. Production Planning & Control, 25(16), 1303-1321.
OGC-Office of Government Commerce. (2007). The official introduction to the ITIL service lifecycle. The Stationery Office.
What is ITSM? [Online] Available from: https://www.servicenow.com/products/itsm/what-is-itsm.html. Accessed 01.04.2023.
Top 7 Integration Platform as a Service (iPaaS) Software Companies in 2021 [Online] Available from: https://www.spiceworks.com/tech/cloud/articles/top-ipaas-companies/Accessed 01.04.2023.
The ArchiMate® Enterprise Architecture Modeling Language [Online] Available from: https://www.opengroup.org/archimate-forum/archimate-overview Accessed 01.04.2023.
The TOGAF ® Standard, Version 9.2 [Online] Available from: https: //www.opengroup.org/togaf-standard-version-92-overview Accessed 01.04.2023.
What Are Managed IT Services and Why Do You Need Them? [Online] Available from: https://www.spiceworks.com/tech/cloud/articles/managed-it-services/ Accessed 01.04.2023.
Eikerling, H. J., Mazzoleni, P., Plaza, P., Yankelevich, D., & Wallet, T. (2007). Services and mobility: the PLASTIC answer to the Beyond 3G challenge. White Paper, PLASTIC Project.
Service platform for innovative communication environment. [Online] Available from: https://cordis.europa.eu/project/id/027617 Accessed 01.04.2023.
Open platform for user-centric service creation and execution. [Online] Available from: https://cordis.europa.eu/project/id/034101 Accessed 01.04.2023.
Van Bon, J., De Jong, A., Kolthof, A., Pieper, M., Tjassing, R., Van Der Veen, A., & Verheijen, T. (2008). Foundations of IT Service Management Based on ITIL® (Vol. 3). Van Haren.
Capability Maturity Model Integration (CMMI) [Online] Available from: https://cmmiinstitute.com/products Accessed 01.04.2023.
CMMI Institute - Resources [Online] Available from: https://cmmiinstitute.com/resources Accessed 01.04.2023.
Obbink, H., & America, P. (2003, September). Towards Evergreen Architectures: On the usage of scenarios in system architecting. In International Conference on Software Maintenance, 2003. ICSM 2003. Proceedings. (pp. 298-303). IEEE.
Jackson, D. (2019). Alloy: a language and tool for exploring software designs. Communications of the ACM, 62(9), 66-76.
Tsui, F., Karam, O., & Bernal, B. (2022). Essentials of software engineering. Jones & Bartlett Learning.
Telenyk, S., Nowakowski, G., Zharikov, E., & Vovk, Y. (2019). Information technology for web-applications design and implementation. Адаптивні системи автоматичного управління, 1(34), 138-151.
Beynon-Davies, P. (2019). Business information systems. Bloomsbury Publishing.
Tilley, S. (2019). Systems analysis and design. Cengage Learning.
Управління корпоративною ІТ-інфраструктурою / О.І. Ролік, С.Ф. Теленик, М.В. Ясочка // К.: Наукова думка, 2018. – 576 с.
Zharikov, E., Telenyk, S., & Bidyuk, P. (2020). Adaptive workload forecasting in cloud data centers. Journal of Grid Computing, 18, 149-168.
Koivisto, J., & Hamari, J. (2019). The rise of motivational information systems: A review of gamification research. International Journal of Information Management, 45, 191-210.
Stair, R., & Reynolds, G. (2020). Principles of information systems. Cengage Learning.
Gregor, S., Chandra Kruse, L., & Seidel, S. (2020). Research perspectives: the anatomy of a design principle. Association for Information Systems.
Kohli, R., & Melville, N. P. (2019). Digital innovation: A review and synthesis. Information Systems Journal, 29(1), 200-223.
Sallé, M. (2004). IT Service Management and IT Governance: review, comparative analysis, and their impact on utility computing. Hewlett-Packard Company, 8-17.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у нашому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована нашим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у нашому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення рукопису роботи авторами в мережі Інтернет (наприклад, на arXiv.org або на особистих веб-сайтах). Причому рукописи статей можуть бути розміщенні у відкритих архівах як до подання рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання. Це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії, позитивно позначається на оперативності ознайомлення наукової спільноти з результатами Ваших досліджень і як наслідок на динаміці цитування вже опублікованої у журналі роботи. Детальніше про це: The Effect of Open Access.