Підхід до автоматизації тестування відеоігор

Автор(и)

  • К. Газін КПІ ім. Ігоря Сікорського, Україна
  • А. Волокита КПІ ім. Ігоря Сікорського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/1560-8956.47.2025.340165

Ключові слова:

автоматизація тестування, піраміда тестування, assert, нефункціональне тестування

Анотація

Об’єктом дослідження є автоматизація тестування відеоігор та засоби її досягнення. Автоматизація тестування допомагає пришвидшити процес розробки та ефективніше розробляти відеоігри. Але темпи автоматизації тестування в галузі низькі. Класичні засоби автоматизації тестування не пристосовані до сфери розробки ігор, до того ж вони не охоплюють нефункціональні рівні розробки. Це викликано характером галузі зі швидкими змінами в дизайні та вимогах і її мультидисциплінарністю, де коректність виконання не є достатнім критерієм для оцінки якості програмного забезпечення. У статті розглядаються ці питання та пропонується нова структура рівнів тестування, яка базується на класичній піраміді тестування. Значна увага приділяється дослідженню різних рівнів деталізації тестування та їх впливу на процеси: твердження (assertions), модульні тести, інтеграційні тести, наскрізні тести та нефункціональні тести. У статті розглядаються різні рівні тестування та приклади з практики для кожного рівня, описуючи, яку цінність він приніс команді, яка його застосувала. Твердження (assertions) охоплюють логіку низького рівня, але їх легко підтримувати, оскільки вони є частиною працюючого коду. Модульні тести мають вищий рівень гранулярності, щоб менше прив’язуватись до деталей реалізації, оскільки код часто змінюється. Інтеграційні тести перевіряють всю механіку за допомогою вбудованих інструментів у рушій для оцінки поведінки під час виконання. Наскрізні тести охоплю- ють великі фрагменти гри, що тестується, і охоплюють інші речі, окрім правильності, як-от продуктивність. Нефункціональні тести зосереджені на нефункціональних якісних критеріях, таких як баланс і доступність. Вони охоплюють інші якісні критерії, оскільки розробка ігор є комплексним, мультидисциплінарним полем, і правильність виконання не означає її успіх. Рішення забезпечує тестовий підхід, який простий у підтримці та застосуванні, і дозволяє тестувати різні нефункціональні якісні критерії. Мета дослідження полягає в тому, щоб пришвидшити процес розробки та підвищити його ефективність, представивши підхід до автоматизації тестування для використання саме в розробці ігор, оскільки ця сфера є унікальною та вимагає окремого підходу до тестування.

Бібл. 11, іл. 8

Посилання

Automated Testing of Gameplay Features in 'Sea of Thieves' https://youtu.be /X673tOi8pU8?si=0yRdgDt5MPcK9muB (last accessed: 17.03.2025)

Martin Fowler. The Practical Test Pyramid. https://martinfowler.com/ articles/ practical-test-pyramid.html (last accessed 17.03.2025)

Kevin Dill. Where The $@*&% Are Your Tests?! https://youtu.be/ IW5i9DjKT3U?si=bOfmtYQDHLWu-t7t (last accessed 17.03.2025)

Roy Osherove. The art of unit testing. https://www.artofunittesting.com/ definition-of-a-unit-test (last accessed 17.03.2025)

Tigerbeetle DBMS presentation https://youtu.be/sC1B3d9C_sI?si=qWGkzBU RrRR8NmzR (last accessed 17.03.2025)

Tigerbeetle code style https://github.com/tigerbeetle/tigerbeetle/blob/main/docs/ TIGER_STYLE.md (last accessed 17.03.2025)

Jamie Brandon. 0031: 2022, systems distributed, random ids, deleting tombstones, disorderly compaction, juggling blocks, code review woes, holiday shutdown, searching for implementors, everything is copy, sharing the page cache after fysncgate, 9/10 climbers, rise and fall of peer review, real-world concurrency https://www.scattered-thoughts.net/log/0031 (last accessed 22.03.2025)

Automated Testing: Using AI Controlled Players to Test 'The Division' https://www.gdcvault.com/play/1026382/Automated-Testing-Using-AI-Controlled (last accessed 17.03.2025)

Automated Testing and Instant Replays in Retro City Rampage https://youtu.be/ W20t1zCZv8M?si=rzEvScrCFw-6Cfsw (last accessed 17.03.2025)

Serhiy Protsenko - How human-like AI bots can take gaming to a new level https://youtu.be/R-h93kDUNQk?si=6vir7svCYtwMYYzk (last accessed 17.03.2025)

A. Becker and D. Görlich, “What is Game Balancing? - An Examination of Concepts”, paradigmplus, vol. 1, no. 1, pp. 22-41, Apr. 2020.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-28