Формування алгоритмічного мислення студентів ІТ-спеціальностей

Автор(и)

  • І. Вітковська КПІ ім. Ігоря Сікорського, Україна
  • Ю. Крамар КПІ ім. Ігоря Сікорського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/1560-8956.47.2025.340178

Ключові слова:

алгоритмічне мислення, адаптивне навчання, програмування, структура даних

Анотація

У статті розглянуто підходи до викладання дисципліни «Алгоритми та структури даних» (АСД) у вищих навчальних закладах. Автори акцентують увагу на необхідності оновлення методик викладання з урахуванням розвитку інформаційних технологій і змін у запитах ринку праці. Особливу увагу приділено практикоорієнтованому навчанню, інтеграції проєктного підходу, а також впровадженню елементів гейміфікації та візуалізації алгоритмів у навчальний процес. Окремо висвітлюються переваги використання інтерактивних середовищ програмування (наприклад, Python, JavaScript, Java) та онлайн-платформ (Codeforces, LeetCode, GitHub) для розвитку аналітичного мислення студентів. Зазначається важливість міждисциплінарної інтеграції та поступового ускладнення матеріалу, що забезпечує глибше розуміння теми та підвищує мотивацію до навчання. Автори роблять висновок, що адаптивне, гнучке та студент-орієнтоване викладання АСД є ключем до підготовки конкурентоспроможного фахівця у сфері ІТ.

Бібл. 17, табл. 6

Посилання

Adorni G., Dodero G., et al. Development of Algorithmic Thinking Skills in K-12 Education [Електронний ресурс] // Procedia Computer Science. – 2024. – Vol. 231. – Режим доступу: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S245195882400099X. – Дата звернення: 08.05.2025.

Brusilovsky P. Adaptive hypermedia // User Modeling and User-Adapted Interaction. – 2001. – Vol. 11, № 1–2. – С. 87–110.

Brusilovsky P., Millán E. User Models for Adaptive Hypermedia and Adaptive Educational Systems // The Adaptive Web. – Springer, 2007. – С. 3–53.

Caspersen M. E., Bennedsen J. Instructional design of a programming course: a learning theoretic approach // Proceedings of the Third International Workshop on Computing Education Research. – 2007. – С. 111–122.

CodeCombat – Навчання програмування через гру [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://codecombat.com. – Дата звернення: 08.05.2025.

Dale N., Lewis J. Computer Science Illuminated. – 4th ed. – Boston : Jones & Bartlett Learning, 2010. – 656 с.

EdApp. Microlearning платформа [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.edapp.com. – Дата звернення: 08.05.2025.

H5P: Інтерактивний навчальний контент [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://h5p.org. – Дата звернення: 08.05.2025.

IEEE Education Society Reports [Електронний ресурс]. – IEEE, 2021. – Режим доступу: https://ieee-edusociety.org. – Дата звернення: 08.05.2025.

Kay R. H., Leung S. Exploring factors that influence technology-based assessments in higher education // Journal of Educational Computing Research. – 2017. – Vol. 55(3). – P. 353–380.

Khan Academy. Комп’ютерні науки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.khanacademy.org/computing/computer-science. – Дата звернення: 08.05.2025.

Kintsch W. Comprehension: A Paradigm for Cognition. – Cambridge : Cambridge University Press, 1998. – 278 с.

Moodle. Офіційний сайт [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://moodle.org. – Дата звернення: 08.05.2025.

Paivio A. Mental Representations: A Dual Coding Approach. – Oxford : Oxford University Press, 1986. – 322 с.

Python Tutor: Візуалізація кроків виконання програм [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://pythontutor.com. – Дата звернення: 08.05.2025.

Visualgo.net [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://visualgo.net/en. – Дата звернення: 08.05.2025.

Whalley J. L., Lister R., Thompson E., Clear T., Robbins P., Ajith Kumar P. T., Prasad C. An evaluation of a diagramming tool for teaching programming // Proceedings of the 8th Australasian Conference on Computing Education (ACE 2006). – 2006. – Vol. 52. – С. 155–163.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-28