Система пошуку оптимального маршруту для громадського транспорту: вибір і модифікація алгоритму

Автор(и)

  • Д. Жигорін КПІ ім. Ігоря Сікорського, Україна
  • С. Орленко КПІ ім. Ігоря Сікорського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/1560-8956.47.2025.340182

Ключові слова:

пошук маршруту, алгоритм A*, громадський транспорт, ALT- оптимізація, часові евристики, мобільні застосунки, динамічні графи

Анотація

У статті розглядається задача побудови оптимального маршруту для мобільної системи управління громадським транспортом. Проаналізовано особливості реалізації маршрутизації в умовах змінного транспортного потоку, динамічних затримок, розкладів руху та потреб перевізників. Акцент зроблено на обґрунтуванні вибору алгоритму A* як базового та подальшій його адаптації до особливостей міського середовища шляхом урахування часових характеристик та орієнтирної оптимізації (ALT). Запропоновано архітектуру програмного модуля пошуку маршруту з описом ключових компонентів, алгоритмічних підходів і можливих способів удосконалення швидкодії системи.

Бібл. 5, іл. 3, табл. 1

Посилання

Dijkstra E.W. A note on two problems in connexion with graphs // Numerische Mathematik. – 1959. – Vol. 1. – P. 269-271. DOI: 10.1007/BF01386390

Hart P.E., Nilsson N.J., Raphael B. A formal basis for the heuristic determination of minimum cost paths // IEEE Transactions on Systems Science and Cybernetics. – 1968. – Vol.4, No.2. – P. 100-107. DOI: 10.1109/TSSC.1968.300136

Goldberg A.V., Harrelson C. Computing the shortest path: A* meets graph theory // ACM-SIAM SODA. – 2005. – P. 156-165.

Bast H., Delling D., Goldberg A. et al. Route Planning in Transportation Networks // Algorithm Engineering. – 2016. – P. 19-80. DOI: 10.1007/978-3-319-49487-6_2

Gutman R. Reach-based routing: A new approach to shortest path algorithms optimized for road networks // ALENEX. – 2004. – P. 100-111.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-28